pátek 9. června 2017

...je pátek,

jsme na skok doma, pan Há šel na oční a pro recept na léky. Já byla po nákupech a pomalu zase dělám "hromádky" věcí na domek, tentokrát věci mladých a deky. Venku je docela rachot. Ne, není bouřka, jen sekají trávu, stříhají živý plot atd....prostě proti klidnému dopoledni na venkově je to zase změna. Každý den na domku chodím na procházky, nakupovat, k mamince. Svědčí mi to, pěkně v poklidu a koukám kolem sebe. Letos na loukách nejsou žádné kopretiny, jen u sousedů naproti jich mají u plotu asi milion. Ale jiných rostlinek je tu spousta. Tak třeba :

Plná spodní louka rdesna hadí kořen, pomalu nic jiného na louce není. Jak s oblibou říkám, je rok toho a toho....letos rdesna.



I když není samo, stejná úroda je i bršlice kozí nohy, zvláště u nás na předzahrádce mezi barvínkem, kde se špatně vytrhává. Jak jsem se dočetla, lze ho i jíst, třeba jako špenát, ještě jsem to nezkoušela, mám jen ve váze jeho květenství. Ostatní polní kytičky už uvadly nebo opadaly, ale bílé bršlice jsou pořád pěkné.



A nesmím zapomenout na šťovík, toho je letos taky dost, nejvíc v mokrých loučkách v kaňonu, který prochází vsí v místech, kde já přecházím k mamince. Je to taky nejmokřejší a nejchladnější místo
ve vsi. A taky tu nejvíc fouká.

.

 Další hojnou květinkou naší nadmořské výšky je pryskyřník, pozor, je jedovatý. Ale krásně svítivě září v zelených lukách. Je to zvláštní, že většina jarních lučních kytek jsou žluté, modré, fialové a pak teprve červené odstíny. Já vím, včelky a hmyz...já vím...Těch červených je víc šlechtěných druhů...



 A nesmím zapomenout na nedávno objevené místečko s řepíkem lékařským, první várka už je usušená, ještě budu sušit dceři. Je to malý léčivý zázrak, vyzkoušeno. Obklady i pitím.



A ještě jednu bylinu musím zmínit, i když ji ani já ani pan Há nemůžeme používat, protože nesmíme salicyláty...., je to tužebník jilmový, taky vypadá dobře ve váze. Pro nás dva jen ve váze....


Tak vidíte, jak trávím čas.
Ale ráda. Koukám kolem sebe, ještě že chodím po vedlejších cestách, kochám se a mnohdy neslyším auta.
Půjdu upéct koláč, uvařit oběd a pak asi zase pojedeme. Pokud nebude pršet.To nerada řídím.
Koukám a říkám si, ještě že kytičky nečtou, je jich tolik a já vypíchla jen několik málo...třeba letos nádherně a bohatě kvetou rozrazily, kakosty luční, jetel, trávy už mají vykvetlé klasy...prostě je už pro ně léto. Doufám, že v srpnu už nebude "listopad"....
Knihu žádnou dneska nedoporučuji, nečtu, spím, hihihi. Plná čerstvého vzduchu. A s filmy je to podobné. Koukali jsme na tenis z Paříže, Začíná Diamantová liga v atletice, takže to má přednost, když už večer vydržíme mít oči otevřené.
A v ručních pracech  pokračuju ve vlámské dečce, už budu mít polovinu, tj. tři obloučky. Ještě si teď chci natisknout střih na sukni http://www.janelwashere.com/crafts/spiral_skirts.html. Na barevném obrázku červená A sukně, chtěla bych patchworkovou, pro dceru, ale nevím, jestli jí bude chtít...látky už mám objednané....
A taky chci ušít klobouček...čepičku Sun Bonnet od Purl SOHO. Tak jdu tisknout.....

Hezký den a celý víkend všem.
A děkuji za návštěvu u mě...


1 komentář:

  1. Ako ti rozumiem! Na dedine je život pomalší a krajší, hlavne, keď sa vieme okolo seba pozerať :-)
    Myslím, že to prichádza s vekom, to pozeranie, mladým sa to nezdá byť zaujímavé :-)
    Aj my sme kedysi boli také, hihihi

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska jen

 čtenářské okénko. 💕💖 Při sledování novinek eknih na kosmas.cz jsem zjistila, že vychází už třetí pokračování knih o zvěrolékařce, odehráv...