čtvrtek 5. února 2015

...všehochuť

u mě znamená kousek odtud a kousek odtamtud.....hihihi....
Když se podívám z okna ložnice, tj. na východ, vidím temně zataženou oblohu a osvícené paneláky sluncem ze západu. Když se jdu podívat na ten západ, první, co uvidím, je strašně špinavé, pokapkované okno. Tak se tam při slunci moc nedívám. A několik kapek vypadá tak, jako by nad námi ???? někdo vylil mléko nebo vychrstl zbytky nějaké tekutiny z hrnku....Taky jsem zjistila, že nový majitel bytu nad námi chodí na záchod, nebo do koupelny, kouřit. No, uvidíme...Jsem na to dost citlivá. Když přijedu od mamky, většinou vše, co mám na sobě, dávám prát, sestra si tu a tam zapálí. Tam to necítím, ale doma...Jinak jsem ale tolerantní.

Dneska jsem nakládala šunku, vždycky si to chci zdokumentovat, ale zapomenu.

Maso nakrájím na kostičky, dneska vepřová kýta.


Třetinku masa  podrtím v tomto přístroji...



Přendám ke kostičkám, na váze navážím sůl, rozpustím v necelé decince vody, přileju k masu a mísím a mísím a spojuju...rukou...


Potom nacpu = doslova ušťouchám, do šunkovaru.


No a zavřu, zatím není zasunutý teploměr, jde to na 48 hodin do lednice. V sobotu dopoledne to dám do hrnce s horkou vodou, vsunu teploměr, že. A budu 2 hodiny udržovat teplotu 80 plus mínus 5 stupňů. Snad ten konec nezapomenu vyfotit....


Dneska mi pan Há dojel do města do Zásilkovny pro balíček od MP Patchwork, objednávala jsem si ještě jednou utěrkovou látku, taky si udělám nějaké látkové nášivky, ale hlavně se mi líbí švédské vyšívání, ke kterému jsem si minule koupila i jehly na švédské vyšívání.
Slíbila jsem sestře tašku na jaro, vybrala si modrozelenou koženku,tyrkysová ??, tak kousek látky na kombinování. Ta spodní zelená je moc zelená...ale mám i takovou koženku...nejlepší bude ta vlevo  a podšívka tou jednobarevnou, ta je pěknější ve skutečnosti než na fotce.
A protože pořád říkám, že látek mám dost, nenene, nic nebudu kupovat...koupila jsem si ještě pravítko na zakončování lemu u dek...


Tohle video je už z roku 2010, ale pro spoustu šiček dek může být inspirací.


Kytička od pana Há, mám přeci jubileum...


Od přítelkyně z Plzně jsem dostala tuhle pěknou kuchařku, kterou vydal obchodník s mým oblíbeným kořením...Děkuju Jano, zase inspirace.


tak třeba tohle....


Už jsem toho napsala dost, stáhla si knihy do Kindla, přečetla maily atd. atd. Jdu za panem Há, budu chystat večeři a trocha vína....když je to jubileum...

Hezký večer všem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu