pátek 23. ledna 2015

...Yarn Along 8

Tak tak, dneska zase z jiného soudku.

Deku podle mé oblíbené dámy z Anglie mám dodělanou a zbyla mi nějaká maličká klubíčka skoro od všech barev. Tak je zužitkovávám na tašku podle jejího návodu Attic24. Její výtvor je ten menší obrázek pod mým začátkem háčkování....
Když jsem fotila 31.12.2014 svůj letitý Kindl nenapadlo mě ani ve snu, že je to jeho poslední fotka u mě. Dostala jsem totiž nový, bez klávesnice, prý když už umím obsluhovat tablet, tohle mi půjde lehce. Ten původní je stylem padajícího kamene...zase pro změnu u Zbyňkova tatínka, velkého čtenáře historických knížek. Snad si mezi těmi 387 knihami, co tam je, vybere.

Po večerech klidu a ticha v Olomouci, jsem přečetla první dva díly od islandského spisovatele Jóna Kalmana Stefánssona. První je Ráj a peklo, přečetla jsem jí doslova jedním dechem. Pak jsem začala druhou, Smutek andělů. Ta je taky pěkná, ale četla se mi hůř. Ještě je třetí díl, ale ten  Kosmas ještě nevydal. Jsem zvědavá. Knížky jsou moc pěkné, člověk si ani trochu neumí představit život v takovém světě, jakým je Island. A navíc Island před 100 lety. Skoro věčná zima, v zimních měsících nekončící vánice. Žádná letadla a helikoptéry, auta, jen dvě nohy a dvě ruce. A hlava. Popis života mužů a žen velice odlišný od našeho emancipovaného.....Když něco takového čtu, jsem až zaražená z toho, že bez ženy nic nejde, ale po právní stránce v těchto dobách nic žena neznamenala. Když ovdověla a neměli syna dospělého, jen děti, majetek dědil mužský potomek úplně z jiného kolena...a rodina byla většinou roztržena, nechali jí jen jedno dítě a ostatní rozstrkali na okolní statky na práci...Brrr.




Při nákupu jsem si, kromě bylinek v květináčku, koupila i tyto "posly jara". Venku nic moc, je -4 a poletuje sníh, nahoře na vsi je zasněženo, mrazivo a hodně fouká vítr, dokonce už i protahovali cesty, říkala maminka.


Včera jsem dodělala opravy na šití, dneska tu mám žehlení. Ale jak to není žehlení při patchworku, tak mě to moc nebaví....
Přeju hezký den a víkend všem.

1 komentář:

  1. Ahoj Miládko, bezvadnou tašku sis uháčkovala! Pěkně barevná a ten vlnitý lem se mi líbí:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...dneska jen

 čtenářské okénko. 💕💖 Při sledování novinek eknih na kosmas.cz jsem zjistila, že vychází už třetí pokračování knih o zvěrolékařce, odehráv...