sobota 6. října 2012

227/365

Pátek utekl jako voda, se změnami v účtování zdravotních úkonů pro PČR utekla pracovní doba jako mžik  a ještě mám resty do příštího týdne...
Odpoledne jsem vyzkoušela novou troubu, elektrickou, na sporáku od dcery. Našla jsem na netu bábovku s jablky, zvanou štrůdlovka, a upekla malou bábovečku....



Tady už je jí jen půl, je moc dobrá, vláčná.Kdyby někdo chtěl vyzkoušet, tady je recept:

Bábovka štrůdlovka..
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru, já peču obvykle diabetické, tak 2-3 lžíce sladidla místo cukru
1 prášek do pečiva neboli náš oblíbený prdopeč..
1 lžička skořice
1 lžička kakaa
1 vejce
1/2 hrnku oleje
3/4 hrnku mléka
2 velká nastrouhaná jablka
já je nasekala v robotu dost nahrubo,v hotovém je vidět červené proužky šlupiček a kousky...

No a pekla jsem pomalu na 160-180  asi 45-50 minut, to podle velikosti.


Tady je receptů více :
http://www.toprecepty.cz/recept/17432-babovka-s-jablky/

No a protože je to hrnková buchta a já stejně musím množství mouky zvážit a pak přepočítat sacharidy na porce....tak jsem použila odměrky dovezené skoro před třemi lety z USA.
V anglosasském světě se tento způsob měr normálně zažil, u nás v receptech "hrnkových" jde pravděpodobně o kafáček našich zvyků...
Nápisy už jsou skoro smyté - 1 cup = 125 g mouky, zarovnaný, vrchovatý až 150 g, ale to pak ztrácí ten odměrný smysl, že......další je 1/2 cup, 1/3 cup a 1/4 cup / omlouvám se : cup= hrnek=pohár...např. Davis cup.....hihihihi /. Původně byly propojené velkým kroužke, ale mě vadí, že mi při práci ty ostatní klinkají v ruce, zvláště, když přidávám i tekuté součásti menšími....
Ještě mi přivezla lžícové rozměry = polévková lžíce, lžička a jejich dělence...Hihihihi...
Podobné věcičky jsem pak viděla i v Tescomě aj., ale tohle je můj dárek od dcery...navíc jsem si přála jen celerové semínko jako koření, hodně to používají do salátů....
Vždyť všechno ostatní v tomto globálním světě je tu taky...





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a brzy zase na viděnou...

...hezké Velikonoce všem....

*obr. z Pinterestu